Samsung galaxy s3 سومین نسل از سری Galaxy s سامسونگ است، که با تغییراتی در طراحی همراه بوده و گوشه ها و لبه های این گوشی نسبت به نسخه ی قبلی یعنی S2 منحنی تر شده، که باعث خوش دستی این گوشی شده و علاوه براین باعث شده تا گوشی زیبا تر و باریک تر به نظر برسد. بدنه گوشی تماما از پلاستیک با کیفیت بوده و به علت براق بودن بدنه، قابلیت جذب خط وخش و اثر انگشت بالایی دارد.

vzw-gs3-7

این گوشی دارای 136.6 mm ارتفاع ، 70.6 mm عرض و 8.6 mm ضخامت است و تمامی ابعاد آن نسبت به S2 افزایش یافته است. علاوه براین وزن این گوشی 133 g است که نسبت به S2 با 17 g افزایش وزن همراه بوده است که با توجه به افزایش 0.5 اینچی صفحه نمایش گوشی این افزایش وزن و ابعاد طبیعی است، و نسبت به گوشی های هم رده در موقعیت مناسبی است.

Samsung-Galaxy-S3-vs-comparaison-Samsung-Galaxy-S2

در بخش جلویی گوشی صفحه نمایش به Gorilla Glass 2 مجهز شده است که صفحه نمایش این گوشی را نسبت به ضربه، خط وخش مقاوم می کند. در بالای صفحه نمایش تغییری مشاهده نمی شود و حسگرهای نور ومجاورت همراه با اسپیکر تماس و دوربین جلویی 1.9 مگاپیکسلی قرار گرفته اند.در پایین صفحه نمایش نیز سه دکمه ی اصلی و همیشگی این گوشی قرار دارند که شامل کلید فیزیکی Home در وسط و کلید های لمسی خازنی back  در سمت راست و menu در سمت چپ است.

samsung_galaxy_s3_closeup_top_front

samsung-galaxy-s3-hardware-buttons-1

در پهلوهای گوشی نیز تغییری رخ نداده و کلید Power در راست و کلید های تنظیم صدا در سمت چپ قرار گرفته اند که نسبت به ابعاد گوشی موقعیت مناسبی دارند و دسترسی و کار با آن ها آسان است. در بخش بالایی گوشی نیز میکروفون دوم گوشی همراه با ورودی صدای 3.5mm و شیار مربوط به درپوش بخش پشتی برای باز کردن راحت تر آن قرار دارند. میکرفون دوم این گوشی در مکان مناسبی قرار دارد و در هنگام استفاده ی کاربر، امکان پوشانده شدن آن توسط دست کاربر و پایین آمدن میزان بلندی و کیفیت صدای ضبطی گوشی وجود دارد.در بخش پایینی گوشی نیز میکروفون تماس گوشی همراه با ورودی micro USB 2.0 قرار گرفته اند .

Samsung-Galaxy-S3-powerbutton-916x610

Samsung_Galaxy_S3_review_10

Samsung-Galaxy-S3-for-ATT-Top-Profile

Samsung-Galaxy-S3-for-ATT-Micro-USB

از دیگر تغییرات این گوشی می توان به تغییر مکان اسپیکر و فلش LED گوشی اشاره کرد، که اسپیکر به سمت راست لنز دوربین 8 مگاپیکسلی گوشی و فلش LED به سمت چپ لنز منتقل شده است.برداشتن در پوش توسط کاربر به راحتی انجام می شود و کاربر به ورودی سیم کارت ، حافظه خارجی micro SD و باتری قابل تعویض گوشی دسترسی می یابد.

IMG_9325

این گوشی دارای سیستم عامل Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich با رابط کاربری فوق العاده ی TouchWiz است .که دارای ویژگی های جدید مانند قفل صفحه ی زیبا با صدا و حرکت آب برای باز شدن صفحه نمایش است . و 5 آیکون اصلی پایین صفحه نمایش که قابل تغییر و سفارشی شدن هستند. علاوه براین سامسونگ برای s3، زمانی که در حالت قفل است یک میانبر برای دوربین در نظر گرفته که  با نگه داشتن کلید power و انگشت روی صفحه و چرخاندن گوشی به حالت عکس برداری، دوربین گوشی به صورت مستقیم اجرا خواهد شد .

Samsung Galaxy S3

samsung-galaxy-s3-1

در بخش اعلانات یا notification area گوشی در بالاترین بخش آن 10 آیکون قابل اسکرول شدن چیده شده اند که دسترسی به امکانات اصلی این گوشی را تا حدود زیادی آسانتر و سریعتر کرده اند . علاوه براین S3 دارای قابلیت Smart Stay است که با کمک دوربین جلویی گوشی در زمانی که کاربر در حال نگاه کردن به صفحه گوشی است صفحه را روشن نگه می دارد. از دیگر قابلیت های جالب این گوشی S_Voice است که با کمک آن کاربر می تواند با فرمان های صوتی گوشی را کنترل کند. البته این ویژگی، یک عیب اساسی دارد وآن  تشخیص ضعیف فرمان ها توسط این برنامه، که در نهایت کاربر را متقاعد می کند که از این ویژگی استفاده نکند. این گوشی دارای کیفیت ساخت و طراحی زیبایی است و تنها عیب اصلی وارد به طراحی آن بدنه پلاستیکی گوشی است ، و نمره ی آن در بخش طراحی 80 از 100 است .

 Untitled-1

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی یکی از مهمترین و قدرتمند ترین قطعات این گوشی است، صفحه نمایش 4.3 اینچی لمسی خازنی این گوشی با وضوح 720p HD ، با فناوری Super AMOLED و چگالی پیکسلی 306ppi یکی از بهترین صفحه نمایش ها در بین گوشی های هم رده ی S3 است، و دارای میزان روشنایی ، کنتراست و زاویه دید عالی است و همچنین قابلیت خواندن صفحه نمایش را در زیر نورآفتاب دارد. علت استفاده ی سامسونگ از فناوری Super AMOLED به جای Super AMOLED Plus با توجه به تجربه ی موفق این کمپانی در استفاده از این صفحه نمایش کم خرج تر و آسانتر بودن افزایش پیکسل ها به صفحه نمایش های Super AMOLED است. صفحه نمایش این گوشی در حالت کلی در وضعیت بسیار خوبی نسبت به دیگر رقبای این گوشی قرار دارد و نمره ی آن در این بخش 85 از 100 است .

Samsung Galaxy S3

عملکرد سخت افزاری

از دیگر نقاط قوت گوشی ، پردازنده ی این گوشی است، گوشی Samsung galaxy s3 با پردازنده ی Exynos 4212 Quad با 4 هسته ی ARM Cortex_A9 1.4 GHz و پردازنده ی گرافیکی Mali_400MP که نسبت به نسخه قبلی تفاوتی ندارد و رم 1GB، عملکرد بسیار خوبی در تست های محاسباتی و گرافیکی گرفته شده از خود نشان داده  و نمره ی آن در بخش سخت افزار 85 از 100 است .

Samsung Galaxy S3

دوربین

دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی به دلیل قطعات سخت افزاری قدرتمند، بهبود زیادی در عملکرد خود داشته، این دوربین توانایی فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه را داراست، علاوه بر این دارای فوکوس لمسی، تشخیص چهره ولبخند، لرزشگیر دست، امکان عکسبرداری با بالاترین وضوح در هنگام فیلمبرداری و HDR برای عکس برداری با کیفیت بالاتر در مکان های با نور نامناسب است. نرم افزار دوربین گوشی نسبت به S2 تغییری نداشته، اما دارای قابلیت جالبی چون Best Photo است که 8 عکس از یک صحنه برداشته و به صورت خودکار بهترین عکس را انتخاب می کند. همچنین این دوربین دارای سرعت عکسبرداری بسیار مطلوبی می باشد و توانایی گرفتن 20 عکس را در 6 ثانیه با حداکثر وضوح داراست، S3 در این بخش نمره ی 85 از 100 را به خود اختصاص می دهد. دوربین جلویی این گوشی دارای وضوح 1.9 مگاپیکسلی با توانایی فیلمبرداری با وضوح 720p و با سرعت 30 فریم برثانیه است .

Samsung Galaxy S3

حافظه

این گوشی در سه نسخه 16 و 32 و 64 گیگابایتی منتشر شد که توانایی پشتیبانی از حافظه خارجی تا ظرفیت 64 GB را داراست، با توجه به قابیلت های گوشی کاملا نیاز کاربر را برطرف می کند . نمره ی S3 در بخش حافظه 85 از 100 است.

Samsung Galaxy S3

ارتباطات

این گوشی از شبکه های 2G ، 3G ، LTE پشتیبانی می کند اما نمی تواند از شبکه پرسرعت 4G پشتیبانی کند. در زمینه ارتباطات WiFi، این گوشی دارای WiFi 802.11 a/b/g/n , WiFi Direct و WiFi hotspot است و در ارتباط با دیگر دستگاه ها از Bluetooth 4.0 with A2DP and EDR , NFC , micro USB 2.0 with OTG and MHL بر خوردار است . علاوه براین دارای GPS with GLONASS برای مکان یابی دقیق است. این گوشی از نظر امکانات ارتباطی نسبت به دیگر گوشی های هم سطح وضعیت بسیار خوب و عالی دارد و نمره ی آن در این بخش 85 از 100 است .

Samsung_Galaxy_S3

باتری

S3 دارای باتری 2100mAh است که 450mAh قوی تر از S2 بوده و امکان 21 ساعت مکالمه 2G و 11 ساعت 3G، و 590 ساعت حالت آماده به کار 2G و 790 ساعت 3G را در اختیار کاربر قرار می دهد و در حالت استفاده ی عادی 2 روز کامل را بدون شارژ سپری می کند. این گوشی دارای عمر باتری بسیار مناسبی است و نمره ی آن در بخش باتری 85 از 100 است.

Samsung Galaxy S3

نتیجه گیری

این گوشی یکی از بهترین و خوش قیمت ترین گوشی های سری Galaxy S است . که امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد و یکی از جهش های سامسونگ در این کلاس است که دارای سخت افزار بسیار قدرتمندتری نسبت به نسخه های قبلی است .

Samsung Galaxy S3

مزایا

  • صفحه نمایش با کیفیت عالی Super AMOLED
  • دوربین 8 مگاپیکسلی قدرتمند
  • قابلیت HDR و Best Photo
  • قابلیت های جذاب Smart Stay , S_Voice
  • دارای NFC , MHL و OTG

معایب

  • بدنه پلاستیکی با قابیلت بالای جذب اثر انگشت