ویندوز 8 به شما امکان می دهد رنگ صفحه نمایش را برعکس کنید. اگر زیاد با رایانه خود تایپ می کنید یا کتاب الکترونیکی می خوانید و مدت زیادی به صفحه نورانی مانیتور که بیشتر قسمت هایش سفید است، خیره می شوید، این ترفند می تواند به راحتی چشم هایتان کمک کند.


در ویندوز از قابلیت ذره بین برای برعکس کردن رنگ های صفحه استفاده می کنیم. ابتدا در صفحه استارت کلمه Magnifier را تایپ کنید تا برنامه Magnifier را ببینید؛ حال Enter را بزنید تا باز شود.

در ادامه در پنجره کوچک Magnifier اول مطمئن شوید که گزینه Views روی Fullscreen قرار دارد و اگر بزرگنمایی آن روی ۱۰۰ درصد نیست،  با علامت منفی آن را کم کنید تا به ۱۰۰ درصد برسد. سپس روی علامت چرخ دنده کلیک کنید تا صفحه تنظیمات باز شود.

در این صفحه گزینه Turn on color inversion را تیک بزنید تا رنگ صفحه برعکس شود. اگر تیک این گزینه را بردارید یا برنامه Magnifier را ببندید، رنگ صفحه به حالت طبیعی بر می گردد.

اگر می خواهید برعکس کردن رنگ صفحه را تنها با یک کلیک انجام دهید،  وقتی Magnifier باز است، روی آیکن آن در نوار وظیفه راست کلیک و گزینه Pin this program to taskbar را انتخاب کنید.

 حال در تنظیمات Magnifier رنگ صفحه را برعکس کنید، صفحه تنظیمات را با زدن گزینه Ok ببندید و برنامه Magnifier را Minimize کنید تا هر موقع که روی آیکن Magnifier در نوار وظیفه کلیک کنید، رنگ صفحه برعکس شود. با راست کلیک روی آن و انتخاب گزینه Close Window رنگ صفحه به طبیعی بر می گردد