گاهی اوقات ممکن است با وجود وصل شدن مرورگر فایرفاکس به اینترنت، با مشکل وصل نشدن مرورگر اینترنت اکسپلورر (
IE) به اینترنت (باز نشدن سایت های اینترنتی) مواجه شوید.

یکی از دلایل اصلی این مشکل استفاده از نرم افزارهای ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن است که با مرورگر اینترنت اکسپلورر کار می کنند و تنظیمات پ.ر.و.ک.س.ی را روی این مرورگر اعمال می کنند. برای حل این مشکل دو راه وجود دارد ...
1) راه اول باز و بسته کردن ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن است. اما دقت کنید در هنگام بستن ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن، حتما از گزینه Exit استفاده کنید و همچنین در ادامه تیک مربوط به بستن IE را بزنید تا IE نیز بسته شود.

2) راه دوم اصلاح تنظیمات IE است. در مرورگر اکسپلورر به قسمت Internet option بروید و روی تب Connection کلیک کنید. و در قسمت Settings در بخش  Use a proxy server for this connection  اعداد قسمت Address و Port را پاک کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید. در قسمت  LAN Settings نیز در بخش  Use a proxy server for for your LAN  اعداد قسمت Address و Port را پاک کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید. البته گاهی از اوقات نیاز است که در هر دو پنجره
Settings و LAN Settings تیک گزینه Automatically detect setting را بزنید و Ok کنید.