گاهی اوقات ممکن است با وجود وصل شدن مرورگر فایرفاکس به اینترنت، با مشکل وصل نشدن مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) به اینترنت (باز نشدن سایت های اینترنتی) مواجه شوید.
یکی از دلایل اصلی این مشکل استفاده از نرم افزارهای ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن است که با مرورگر اینترنت اکسپلورر کار می کنند و تنظیمات پ.ر.و.ک.س.ی را روی این مرورگر اعمال می کنند. برای حل این مشکل دو راه وجود دارد ...
1) راه اول باز و بسته کردن ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن است.
اما دقت کنید در هنگام بستن ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن، حتما از گزینه Exit استفاده
کنید و همچنین در ادامه تیک مربوط به بستن IE را بزنید تا IE نیز بسته شود.
2) راه دوم اصلاح تنظیمات IE است. در مرورگر اکسپلورر به قسمت Internet option بروید و روی تب Connection کلیک کنید. و در قسمت Settings در بخش Use a proxy server for this connection اعداد قسمت Address و Port را پاک کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید. در قسمت LAN Settings نیز در بخش Use a proxy server for for your LAN اعداد قسمت Address و Port را پاک کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید. البته گاهی از اوقات نیاز است که در هر دو پنجره Settings و LAN Settings تیک گزینه Automatically detect setting را بزنید و Ok کنید.
2) راه دوم اصلاح تنظیمات IE است. در مرورگر اکسپلورر به قسمت Internet option بروید و روی تب Connection کلیک کنید. و در قسمت Settings در بخش Use a proxy server for this connection اعداد قسمت Address و Port را پاک کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید. در قسمت LAN Settings نیز در بخش Use a proxy server for for your LAN اعداد قسمت Address و Port را پاک کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید. البته گاهی از اوقات نیاز است که در هر دو پنجره Settings و LAN Settings تیک گزینه Automatically detect setting را بزنید و Ok کنید.